پنج شنبه, 30 فروردین, 1403
THURSDAY, April 18, 2024
پنج شنبه 24 تیر
یک چهارم ظرفیت سالن ۶ هزار نفری ساری به بانوان اختصاص یافت
مهندس کریمی:


یک چهارم ظرفیت سالن ۶ هزار نفری ساری به بانوان اختصاص یافت
مهندس کریمی:

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری و اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان گفت که یک چهارم از ظرفیت سالن ورزشی ۶ هزار نفری ماهفروجک ساری برای حضور بانوان در این استادیوم آماده‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حسن کریمی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح سالن ورزشی ۶ هزار نفری ماهفروجک ساری که به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شده است، اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های این سالن ورزشی مجهز و استاندارد، اختصاص یک چهارم ظرفیت آن برای حضور بانواندر ورزشگاه است که همه تمهیدات لازم برای این منظور اندیشیده شده است.

وی گفت : از ۶ هزار صندلی ورزشگاه، یکهزار و ۵۰۰ صندلی به بانواناختصاص دارد تا هر زمان که قرار است بانوان در این سالن حضور یابند شرایط لازم برای آن‌ها فراهم باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای حضور بانوان در این سالن راهرو و زیرساخت‌های خدماتی مناسب پیش‌بینی شده تا در زمان حضور آن‌ها مشکلی برای استفاده از زیرساخت‌ها و ورود به سالن وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری و اماکن ورزشی درباره مشخصات سالن ورزشی ۶ هزار نفری ماهفروجک ، توضیح داد : این سالن که به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شده در زمین به مساحت ۷۵ هزار متر و زیربنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ ساخته شده است.

وی افزود : چهار رختکن و ۷۵ فضای اداری برای عوامل اجرایی و کارکنان، ۶ هزار صندلی برای تماشاگران، فضاهای ویژه مانند جایگاه مناسب برای خبرنگاران و مهمانان و همچنین ۶ دستگاه هواساز و دو دستگاه چیلر برای تهویه مناسب هوا در این سالن ورزشی پیش‌بینی شد.

کریمی با بیان این که با بهره‌برداری از این ورزشگاه ، مازندران می‌تواند میزبان مسابقات بین‌المللی باشد، گفت : این ورزشگاه یکی از کامل‌ترین پروژه‌های ورزشی کشور و جزو بهترین پروژه‌های اجرا شده در کشور است.

وی افزود: در این سالن ورزشی از بهترین نوع پارکت موجود در جهان استفاده شد که مورد تایید فدراسیون‌های جهانی است. بنابراین برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی در مازندران مشکلی نخواهیم داشت.

این مسئول تصریح کرد: از ۲۱ مدال طلا که در ادوار گذشته المپیک توسط ورزشکاران ایرانی کسب شد ، هفت مدال توسط ورزشکاران مازندران به دست آمد که نقش این استان در افتخارآفرینی‌های ملی برای کشور را نشان می‌دهد. بر همین اساس اجرای این پروژه‌های ورزشی در مازندران سرمایه‌گذاری مهمی برای توسعه ورزش کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری و اماکن ورزشی گفت: سرانه ورزشی مازندران در حال حاضر ۱۳۰ سانتی متر مربع است که یک سوم آن در زمان دولت‌های یازدهم و دوازدهم ایجاد شده است.

ساخت سالن ورزشی ماهفروجک ساری از سال ۱۳۸۴ آغاز شده بود و به دلیل مشکلات اعتباری بهره‌برداری از آن بارها به تعویق افتاد ، اما در نهایت پس از ۱۶ سال با تأمین اعتبار و توجه ویژه دولت دوازدهم این پروژه بزرگ ورزشیتوسط مهندسان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور تکمیل شد.

بهره‌برداری از این سالن ورزشی یکی از وعده‌های مهم دولت دوازدهم به مردممازندران بود که با پیگیری‌های مستمر مسئولان این وعده در آخرین روزهای عمر دولت محقق شد.


تهران، خیابان شهید دکتر مفتح جنوبی
مجموعه ورزشی شهید شیرودی
کد پستی: 1573613131
©2017 Shirodi Sport Complex, All Right Reserved