جمعه, 31 فروردین, 1403
FRIDAY, April 19, 2024
پنج شنبه 03 مهر
سالن ورزشی ۲۲ گولان شهر سنندج افتتاح شد
با حضور وزیر ورزش و جوانان؛


سالن ورزشی ۲۲ گولان شهر سنندج افتتاح شد
با حضور وزیر ورزش و جوانان؛

سالن چند منظوره و سرپوشیده ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان شهر سنندج روز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری از طریق ویوئو کنفرانس و با حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، استاندار کردستان، نمایندگان مردم در مجلس و جمعی از مدیران اجرایی و اهالی ورزش افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در آیین افتتاح این طرح بزرگ ورزشی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید چهار هزار طرح و پروژه ورزشی در کشور به بهره برداری رسیده و امروز ۳۳۵ طرح نیز بصورت همزمان به بهره برداری رسید.

روحانی افتتاح سالن سرپوشیده ورزشی ۶ هزار نفری گولان سنندج را هدیه دولت به مردم و جوانان کردستان اعلام کرد و گفت: مردم این دیار همواره مرزداران و مدافعان ایرانی اسلامی بوده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم سالن ورزشی گولان سنندج را جزو مهمترین پروژه های استان و از مجهزترین سالن های ورزشی کشور برشمرد و افزود: برای اتمام این سالن ۷۵ میلیارد تومان هزینه شده که به قیمت امروز بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است.

عملیات اجرایی این طرح ورزشی از سال ۸۵ آغاز شد اما پس از سه سال با توجه به کمبود اعتبارات، پیشرفت فیزیکی و احداث این پروژه مهم دچار مشکل و کار عمرانی تعطیل شد تا اینکه با پیگیری دولتمردان تدبیر و امید، وزارت ورزش و جوانان، استانداری کردستان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و همکاری‌ شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور تکمیل طرح در دستور کار قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات جهشی، ادامه روند اجرای این پروژه از سال ۹۴ سرعت گرفت و اواخر سال ۹۸ نیز به پایان رسید بیش از ۷۰ درصد کارهای اجرایی این طرح بزرگ ورزشی در دولت تدبیر و امید انجام شد.

سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج دارای ۱۰ هزار مترمربع زیربنای سازه و ۵۰ هزار مترمربع محوطه بوده و برای احداث آن ۷۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است، این مجموعه ورزشی شامل پارکینگ اختصاصی، سکوی تماشاچی، سالن رختکن مربیان، سالن رختکن ورزشکاران، زمین چند منظوره استاندارد برای برگزاری مسابقات ورزشی در سطح ملی و بین المللی است.

تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی عمومی و اختصاصی، تابلو نمایش (اسنوبرد) و مجهز به کفپوش از جنس مرغوب پارکت چوبی آلمانی از دیگر مزیت‌های این سالن بزرگ سرپوشیده شهر سنندج است.

این سالن برای انجام تمرین و مسابقات ورزش‌های توپی از جمله والیبال، بستکبال، فوتسال، هندبال و ورزش‌های رزمی و غیررزمی در سطح ملی و بین‌المللی در نظر گرفته شده و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه ورزش کردستان محسوب می‌شود.

در حال حاضر حدود ۶۰ هزار ورزشکار کردستانی در قالب ۴۸ هیات ورزشی استانی و ۳۶۰ هیات شهرستانی فعالیت دارند.


تهران، خیابان شهید دکتر مفتح جنوبی
مجموعه ورزشی شهید شیرودی
کد پستی: 1573613131
©2017 Shirodi Sport Complex, All Right Reserved