پنج شنبه, 06 اردیبهشت, 1403
THURSDAY, April 25, 2024
سه شنبه 01 آبان
مشکلات ورزشگاه خلیج‌فارس را برطرف می‌کنیم/ فاز اول ورزشگاه میناب دهه فجر 98 افتتاح می‌شود
مهندس کریمی در بازدید از پروژه های هرمزگان :


مشکلات ورزشگاه خلیج‌فارس را برطرف می‌کنیم/ فاز اول ورزشگاه میناب دهه فجر 98 افتتاح می‌شود
مهندس کریمی در بازدید از پروژه های هرمزگان :

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: حتماً در خدمت ورزش استان هرمزگان هستیم و بار دیگر با همکاری دوجانبه از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان، ورزشگاه خلیج فارس را به‌روز و مشکلاتش را برطرف می‌کنیم.

مهندس حسن کریمی صبح امروز در حاشیه بازدید از ورزشگاه خلیج‌فارس در بندرعباس، در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، اظهار کرد: پروژه ورزشگاه خلیج‌فارس پروژه خیلی خوب با ظرفیت بسیار بالا با 20 هزار نفر تماشاچی ساخته‌شده و به هر صورت کمتر پروژه 20 هزارتایی در سطح کشور داریم.

وی با بیان اینکه در استان‌های بزرگی که فوتبال خیز بوده و ازنظر جمعیتی بزرگ هستند، پروژه‌های 70 هزار نفری ساخته‌شده اما برای سایر مراکز استان‌ها پروژه‌ها در حد 5 هزار یا 10 هزار نفره بوده است، افزود: ورزشگاه خلیج‌فارس هم ازنظر موقعیت مکانی خوب و هم ازنظر اجرایی به‌خوبی اجرا شده است اما احتمالاً از سال 89 تاکنون در استان هم بهره‌برداری کمتری از آن شده و هم در نگهداری همت کمتری شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با اشاره به اینکه اشکالاتی که در حال حاضر وجود دارد بیشتر اشکالاتی است که باید در زمان بهره‌برداری به آن توجه می‌کردند و نمی‌گذاشتند آسیب‌های وارد شده به وجود آید، تصریح کرد: درهرصورت این مشکلات پیش‌آمده و هرچند ما به‌عنوان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دیگر مسئولیتی در قبال این پروژه نداریم اما مشکلاتی گریبان گیر این پروژه و اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان شده است که باید برطرف شود.

کریمی با بیان اینکه برای برطرف کردن قسمتی از اشکالات پیش‌آمده پیمانکار گرفته‌ایم و در حال رفع مشکلات هستیم، عنوان کرد: برای قسمتی هم باید مدیرکل ورزش و جوانان استان زحمت‌کشیده و با تأمین اعتبار و نیروی انسانی برطرف کرده و از اتفاقاتی که بعداً ممکن است پیش آید پیشگیری کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ژنراتورهایی خریداری شده و باید وصل شود، نرده دیوارهای برخی قسمت‌ها تکمیل نشده و امنیت پروژه را زیر سؤال برده که باید انجام شود، خاطرنشان کرد: چمن ورزشگاه خلیج‌فارس را بازدید کردم که چمن خوبی است و نشان‌دهنده آن است که هم با کیفیت اجرا شده و هم به‌خوبی نگهداری شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با بیان اینکه در قسمت تأسیسات ساختمان نگهداری از این ورزشگاه ضعیف بوده است، ابراز کرد: حتماً در خدمت ورزش استان هستیم و بار دیگر با همکاری دوجانبه از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان مجموعه را به‌روز و مشکلات را برطرف می‌کنیم.

کریمی بیان کرد: خواهش بنده از مسئولین استان هرمزگان و سازمان مدیریت این است که ردیفی را برای نگهداری از پروژه ورزشگاه خلیج‌فارس در نظر بگیرند، چراکه پروژه بسیار بزرگی است و نگهداری از آن در سال یک میلیارد تومان هزینه می‌خواهد و اگر قرار باشد با بودجه ناچیز اداره کل ورزش و جوانان اداره شود حتی اگر امسال هم اشکالاتش را برطرف کنیم در سال‌های آینده همین اشکالات مجدداً تکرار می‌شوند.

وی همچنین در خصوص پروژه استادیوم 10 هزار نفری میناب اظهار کرد: این پروژه در سال 91 شروع شده اما پیشرفت چندانی نداشته و توقع زیادی در سطح شهرستان میناب هم برای مسئولین و هم ورزشکاران ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با اشاره به اینکه شهرستان میناب مستعد یک فضای ورزشی خوب است چراکه جوانان ورزشکار خوبی به‌خصوص در فوتبال دارد، افزود: به این جمع‌بندی رسیدیم که اگر بخواهیم تمام پروژه را تکمیل کنیم ازنظر اعتباری و اجرایی حداقل 5 تا 6 سال زمان می‌برد، بنابراین پروژه را به دو فاز تقسیم کردیم.

کریمی ادامه داد: فاز اول برای قسمت ورزشی و قسمت دوم برای تکمیل سکوها تا ظرفیت 10 هزار نفر برای تماشاچیان و قسمت اداری و فضاهای زیر سکوها تعیین شده است؛ فاز اول شامل 8 هزار مترمربع زمین چمن مصنوعی استاندارد، پیست دوومیدانی استاندارد، نور کافی، دو رختکن برای دو تیم میزبان و میهمان، رختکن برای داوران، سرویس بهداشتی، خدمات جنبی برای ورزشکاران و تماشاچیان و ایجاد سکو برای دو هزار نفر تماشاچی به‌زودی شروع می‌شود و قول داده‌ایم تا دهه فجر سال آینده تکمیل شود و به تهران که بروم حتماً مناقصات آن را برگزار می‌کنیم. وی با بیان اینکه مابقی سکوهای تماشاچیان در سال‌های بعد انجام می‌شود چراکه زمان و هزینه بالایی لازم دارد، اضافه کرد: اما خوشبختانه فاز اول پروژه ظرف 7 الی 8 ماه آماده می‌شود.

گفتنی است در این سفر، مهندس رحمتی معاون فنی و مهندسی شرکت نیز حضور داشت.


تهران، خیابان شهید دکتر مفتح جنوبی
مجموعه ورزشی شهید شیرودی
کد پستی: 1573613131
©2017 Shirodi Sport Complex, All Right Reserved