پنج شنبه, 09 فروردین, 1403
THURSDAY, March 28, 2024
جمعه 29 بهمن
دکتر سلطانی فر در جمع جوانان و هیاتهای ورزشی استان لرستان مطرح کرد
اثرات مثبت برجام در حوزه ورزش/کارنامه دولت تدبیر و امید در حوزه جوانان بسیار امیدبخش است

دکتر سلطانی فر در جمع جوانان و هیاتهای ورزشی استان لرستان مطرح کرد

اثرات مثبت برجام در حوزه ورزش/کارنامه دولت تدبیر و امید در حوزه جوانان بسیار امیدبخش است

وزیر ورزش و جوانان کارنامه دولت تدبیر و امید را در حوزه جوانان بسیار روشن و امیدبخش توصیف کرد. وی همچنین نوید داد که ورزش و حوزه جوانان با توجه به احکام برنامه ششم توسعه با تحول همراه است .
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر سلطانی فر در نشست با جوانان ،سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی استان لرستان، مطالبات جوانان را شتغال، ازدواج، تحصیل، مسکن، اوقات فراغت و مسائل اعتقادی و فرهنگی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: نیازهای اشتغال، ازدواج، تحصیل و مسکن در قالب نیازهای مادی و اوقات فراغت و مسائل فرهنگی هم به عنوان نیازهای معنوی در وزارت ورزش و جوانان همچنین مجموعه ها و نهاد های مرتبط پیگیری و دنبال می شود. دکتر سلطانی فر حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد را یکی از گام های بزرگ دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: از آغاز دولت یازدهم، تعداد سازمان های مردم نهاد از ٥٠ سمن به یک هزار و ٥٠٠ سمن افزایش یافته و تا پایان دوره اول دولت دکتر روحانی به ٢ هزار سمن خواهد رسید. وزیر ورزش و جوانان افزایش میزان وام ازدواج از سه میلیون به ده میلیون تومان را اقدام خوبی دانست و با اشاره به هشتصد هزار فقره وام ده میلیون تومانی که تا پایان دی ماه به جوانان پرداخت شده است، اظهار داشت: دویست هزار فقره وام نیز تعیین شعبه شده که تا پایان سال پرداخت شود . دکتر سلطانی فر تعداد یک میلیون فقره وام ازدواج تا پایان سال جاری را کارنامه روشن و امیدوار کننده دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: این رویه در سال آینده هم استمرار می یابد چرا که در قانون بودجه هم تصویب شده است. دکتر سلطانی فر گفت: تا پایان اسفند ماه خانه جوان شهر خرم آباد راه اندازی می شود و همچنین هشتاد و هفت مجوز جدید در دهه فجر برای راه اندازی دفاتر مشاوره ازدواج صادر کردیم . وزیر ورزش و جوانان رویکرد دولت به سازمان های مردم نهاد را باور جوانان دانست و تصریح کرد : رییس جمهور دو بار تاکید کردند که امور تصدی گری دولتی به مرور از طریق سازمانهای مردم نهاد به جوانان واگذار شود که این مهم را در ستاد ملی ساماندهی جوانان برنامه ریزی می کنیم .
دکتر سلطانی فر در ادامه با اشاره به اهمیت ساخت و ساز اماکن ورزشی در مناطق محروم تَر و کمتر توسعه یافته اظهار داشت: سال آینده با توجه به منابع جدیدی که در مجلس در قالب برنامه ششم توسعه تصویب شده ، منابع خوبی برای توسعه ورزش در استان ها همچنین بخش ورزش بانوان تزریق می شود که بسیار امیدواریم ظرف دو سه سال آینده نابرابری ها و عدم توازن ها از بین برود و امکانات بهتری برای ورزش در نقاط مختلف کشور فراهم شود .
دکتر سلطانی فر ابراز امیدواری کرد که با توجه به احکام خوب برنامه ششم توسعه، سال ۹۶ سال ایجاد تحول بزرگ در بخش جوانان و ورزش باشد . وزیر ورزش و جوانان اثر برجام در عرصه ورزش را نیز مثبت دانست و تغییر رویکرد مجامع جهانی و بین المللی به ورزش ایران را در میزبانی ها و همچنین کرسی های بین المللی خوب توصیف کرد و از برگزاری رقابتهای شطرنج بانوان جهان در تهران همچنین میزبانی رقابتهای کشتی آزاد جام جهانی در کرمانشاه و میزبانی مسابقات والیبال و فوتبال ساحلی به عنوان اثرات برجام در ورزش نام برد.
دکتر سلطانی فر همچنین نوید داد که سالن اختصاصی دو ومیدانی خرم آباد در هفته دولت و استادیوم پانزده هزار نفری فوتبال لرستان در دهه فجر سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسد . وزیر ورزش و جوانان در مورد تیم فوتبال خَیْبَر خرم آباد نیز گفت : با همراهی مسئولین استانی کمک می کنیم که اسپانسر خوبی را برای این تیم قدیمی پیدا کنیم و موجبات رونق بیشتر از قبل فوتبال در این استان را فراهم کنیم .


تهران، خیابان شهید دکتر مفتح جنوبی
مجموعه ورزشی شهید شیرودی
کد پستی: 1573613131
©2017 Shirodi Sport Complex, All Right Reserved