جمعه, 31 فروردین, 1403
FRIDAY, April 19, 2024
پنج شنبه 01 تیر
آقازاده: ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه تخصیصی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها درسال 96

آقازاده: ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه تخصیصی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها درسال 96
به گفته سرپرست معاونت منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، این وزارتخانه تا پایان سال جاری مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان در قالب بودجه سالیانه در اختیار فدراسیون‌های ورزشی قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی ورزشی شهید شیرودی به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ؛سید علی‌آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با یادآوری اینکه هفته گذشته دومین مرحله تخصیص بودجه از طرف وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ها در سال جاری انجام شد، گفت: با تاکید وزیر ورزش و جوانان و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، از ابتدای امسال تزریق بودجه به فدراسیون ها، به صورت دو ماه یک بار را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه تا به امروز دو قسط از بودجه مصوب هر یک از فدراسیون ها پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس تا به امروز فدراسیون ها به طور متوسط ۲۵ درصد از بودجه سال جاری خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده اند. مرحله سوم و جدید تخصیص بودجه به فدراسیون ها هم در پایان تیرماه انجام می شود.

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان که از اواخر فروردین ماه به عنوان جانشین مناف هاشمی در این وزارتخانه مشغول به کار شده است، در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که «میزان دریافتی فدراسیون ها از اعتبارات سال ۹۶ ورزش چقدر است؟»، تصریح کرد: قطعا بودجه دریافتی فدراسیون ها متفاوت از هم است. فدراسیون ها بر اساس نقش و جایگاهی که در ورزش قهرمانی دارند، میزان اردوها و اعزام بین المللی شان، نیاز مالی که برای اجرای برنامه های خود دارند و برخی موارد دیگر، از وزارت ورزش بودجه دریافت می کنند. از حدود یک میلیارد تومان تا ۱۲ میلیارد تومان، مجموع بودجه ای است که هر یک از فدراسیون ها تا پایان سال جاری از وزارتخانه دریافت خواهند کرد.

آقازاده به بودجه دریافتی هر یک از فدراسیون ها به صورت مجزا اشاره ای نکرد اما گفت: در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری در قالب بودجه تخصیصی فدراسیون ها، از طرف وزارت ورزش در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه فدراسیون ها علاوه بر دریافت بودجه از وزارت ورزش باید به دنبال تامین منابع مالی هم باشند، در مورد اینکه «بیشترین تخصیص برای کدام یک از فدراسیون ها است؟»، گفت: قاعدتا فوتبال، کشتی، والیبال و ورزش های رزمی بیشترین دریافتی را از وزارت ورزش دارند چون این دسته از رشته ها بیشترین نقش را در ورزش قهرمانی کشور بر عهده دارند.

آقازاده در پایان گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر نظارت این وزارتخانه بر فعالیت های هر یک از فدراسیون ها خاطرنشان کرد: یکی از ملاک های تاثیرگذار در پرداختی به فدراسیون ها، ارزیابی عملکرد آنهاست. نظارت بر عملکرد فدراسیون ها از حوزه اختیارات معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به حساب می آید. طبیعی است حمایت وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون هایی که بیشترین و موثرترین عملکرد را داشته باشد، بیشتر خواهد بود.


تهران، خیابان شهید دکتر مفتح جنوبی
مجموعه ورزشی شهید شیرودی
کد پستی: 1573613131
©2017 Shirodi Sport Complex, All Right Reserved