پنج شنبه, 09 فروردین, 1403
THURSDAY, March 28, 2024
سه شنبه 04 اردیبهشت
نخستین جلسه شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در سال 97

نخستین جلسه شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در سال 97
احمدی: باید از مشارکت سمن های جوانان در اجرا کردن برنامه های فرهنگی بهره ببریم / فرامرزیان: رویکرد برنامه های فرهنگی به سمت کاهش کمیت و افزایش کیفیت باشد / تندگویان: در آغاز هفته جوان معاون اول رییس جمهور با فعالان تشکل ها دیدار می کند

معاون فرهنگی، آموش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: باید بانکی از اطلاعات سمن های جوانان در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم برای اجرایی کردن برنامه های فرهنگی از مشارکت آن ها بهره مند شویم.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی ورزشی شهید شیرودی به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نخستین جلسه شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در سال 97 به ریاست احمدی معاون فرهنگی و با حضور تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان، ژاله فرامرزیان معاونه توسعه منابع و پشتیبانی و مدیران کل ستادی با محوریت برنامه ریزی برای برنامه های فرهنگی در سال جاری برگزار شد.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان به عنوان رئیس شورای فرهنگی پس از آغاز جلسه وظیفه اصلی شورای فرهنگی وزارتخانه را تلاش برای توسعه فرهنگی دانست و گفت: بیشترین تمرکز ما معطوف مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی است.

وی ستادهای زیر مجموعه شورای فرهنگی را فعال و ساعی و خواند و گفت: همه ستاد های ما در تلاشند تا با استفاده از امکانات موجود وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. محور اصلی برنامه های ما گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی است ولی برای رویداد هایی که به طور مستقیم به وزارت ورزش و جوانان مرتبط می شوند باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

معاون فرهنگی،آموش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حضور چشمگیر جوانان در همایش سمن های فعال در حوزه فرهنگی ورزش کشور گفت: باید بانکی از اطلاعات سمن های جوانان در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم برای اجرایی کردن برنامه های فرهنگی از مشارکت آن ها بهره مند شویم.

ژاله فرامرزیان با تاکید بر اهمیت برنامه های فرهنگی گفت: انسجام و همکاری میان واحد های عضو شورا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا برنامه ها ی در دست اقدام با کیفیت بالا تری اجرایی شوند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان پرهیز از انجام اقداماتی که موجب هدر رفتن منابع می شوند را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید با رویکرد گرایش به سمت کاهش کمیت و افزایش کیفیت در برنامه ها و ایجاد هم افزایی میان ستاد های زیر مجموعه شورای فرهنگی برای شورا برنامه ریزی کنیم .

وی همچنین توجه به طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی را حائز اهمییت دانست و گفت: منابع سال 97 تنها به برنامه هایی اختصاص می یابد که با کیفیت بالا باشند و منجر به دست یابی به نتایج مطلوبی شوند.

در ادامه محمد مهدی تندگویان معاون سامان دهی امور جوانان قرابت میلاد حضرت علی اکبر را مورد توجه قرار داد گفت: برای آغاز هفته جوان از سال گذشته در حال برنامه ریزی هستیم. با توجه به میزان اعتبار در اختیار بیش از 2500 برنامه استانی را در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد.
تند گویان گفت: در آغاز هفته جوان دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور با فعالان تشکل ها دیدار می کند.

محمد مهدی تندگویان درباره برنامه های هفته جوان که از هشتم اردیبهشت آغاز می شود گفت : برای ارایه گزارش عملکرد حوزه جوانان و استفاده از نظرهای علما و مراجع محترم تقلید ، چهار شنبه و پنجشنبه این هفته به قم خواهم رفت.
معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد : در نامه های جداگانه به کمیسیون های مجلس خواستار دیدار و گزارش فعالیت های وزارتخانه در حوزه جوانان شده ایم و تاکنون یک جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های مورد نظر با ابلاغ عناوین و دستورکار به واحد های استانی سپرده شده است تصریح کرد : علاوه بر این ما دستورالعمل گرامیداشت این هفته را برای سایر دستگاه های مرتبط نیز ارسال کرده و سر فصل ها نیز به آنها ابلاغ کرده ایم.

معاون ساماندهی امور جوانان، جوانان ایرانی را شایسته بهترین ها خواند و گفت: به مناسبت هفته جوان سعی خواهیم کرد با حضور مقامات عالی رتبه دولتی از نخبه گان جوان تقدیر کنیم و از همه دستگاه های دولتی درخواست کردیم تا برنامه دیدار جوانان نخبه با بالاترین مقام آن دستگاه را صورت دهند.

وی همچنین با بیان اینکه به دلیل همزمانی روز معلم و کارگر با هفته جوان برای این مناسبت ها نیز برنامه هایی ویژه در نظر گرفته شده است تصریح کرد: همه دستگاه های عضو ستاد ملی ساماندهی امور جوانان موظف به تجلیل و تقدیر از جوانان شایسته هستند.

تندگویان با تاکید ویژه بر استفاده از ظرفیت سمن های جوانان در اجرای برنامه ها افزود: برای افزایش میزان مشارکت جوانان و همچنین ایجاد انگیزه باید به آنها اعتماد کرد . سمن های جوانان ثابت کرده اند توانمند هستند و با کمترین هزینه کار را با بهترین کیفیت تحویل می دهند، لذا اجرای برنامه های فرهنگی را با همراهی جوانان امکان پذیر است.
در ادامه این جلسه مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد نشاط و انگیزه در میان کارکنان دولت خاطر نشان کرد: باید برای ایجاد فراغت مفید و سالم کارکنان کوشا باشیم.

ناظمی با بیان اینکه سال گذشته موفق به اجرای بیش از 90 درصد برنامه های مرکز شده ایم افزود: ما در سال گذشته در زمینه ایجاد انگیزه و حفظ نشاط کارکنان موفق بودیم و برای ایجاد انگیزه در میان کارکنان ستاد مرکزی باید از امکانات موجود به بهترین شکل بهره برداری کنیم .


تهران، خیابان شهید دکتر مفتح جنوبی
مجموعه ورزشی شهید شیرودی
کد پستی: 1573613131
©2017 Shirodi Sport Complex, All Right Reserved