سه شنبه 21 فروردین محمدرضا داورزنی :تاکید وزارت ورزش و جوانان نقش آفرینی در تحقق حمایت از کالای ایرانی است  
   
  تاکید وزارت ورزش و جوانان نقش آفرینی در تحقق حمایت از کالای ایرانی است/ قرارداد فدراسیون ها با شرکت های خارجی تمدید نخواهد شد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: تاکید وزارت ورزش و جوانان حمایت از کالای ایرانی در عرصه ورزش است تا با توجه به مخاطبان گسترده ای که دارد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور رفع مشکلات اقتصادی نقش آفرینی کنیم.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی ورزشی شهید شیرودی به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ محمدرضا داورزنی در گفتگویی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی در عرصه ورزش اظهار داشت: بعضی فدراسیون ها جهانی برای مسابقات مختلف ملزم به استفاده تیم ها و ورزشکاران از برندهای خاصی هستند که فدراسیون های ملی نیز موظف به اجرای این تعهدات هستند اما آنچه مسلم است در استفاده از کالای خارجی در رقابت های داخلی الزامی وجود ندارد بنابراین تاکید وزارت ورزش و جوانان برای رقابت های داخلی استفاده از کالا های ایرانی است .

داورزنی ادامه داد: در کشورمان هم محصولات ورزشی با کیفیتی و با استاندارد بالا تولید می شود که می توانیم با بهره گیری از آنها در تحقق شعار سال نقش آفرینی کنیم .

وی تصریح کرد: برخی از فدراسیون ها با برندهای خارجی قراردادهایی دارند که از این پس ملزم هستند که چنین قراردادهایی را تمدید نکنند و از کالای ورزشی ایرانی استفاده کنند .

محمدرضا داورزنی با اشاره به تولید برخی کالاهای ورزشی در خارج از کشور تصریح کرد: آنچه مسلم است کشورمان در بسیاری از عرصه ها به خودکفایی رسیده است بنابراین قطعا تولید برخی کالاها و امکانات ورزشی نیز در توانمندی تولیدکنندگان ایرانی قرار دارد بنابراین امیدوارم تولیدکنندگان هموطن نیز به منظور این تولیدات ورزشی گام بزرگی را بردارند تا مجبور به خریداری از شرکت های خارجی نباشیم .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به استانداردها و کیفیت کالای ایرانی نیز تاکید و ابراز امیدواری کرد که امکانات ورزشی در ایران به بهترین شکل ممکن در اختیار اهالی ورزش قرار گیرد.