سه شنبه 14 آذر مدیرکل ورزش و جوانان فارس خبر داد:  
   
  وزیر ورزش و جوانان بر حمایت از ورزش فارس تاکید کرد

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: وزیر ورزش و جوانان در نشستی بااستاندار فارس بر حمایت از ورزش این استان به ویژه تیم های فوتبال تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از خبرگزاری ایپنا، حیدرعلی کامیاب در این خصوص اظهار داشت: در این نشست که ۱۳ آذرماه در وزارت ورزش و جوانان و با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه استان فارس برگزار شد، دستاورد های بسیار خوبی برای ورزش و جوانان این استان به دنبال داشت.
وی افزود: دراین جلسه ابتدا در خصوص ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس میانرود شیراز صحبت و مقرر شد تغییر و تحول اداری هر چه زودتر صورت گیرد و این ورزشگاه به استان فارس واگذار شود تا بتوانیم هر چه سریع تر بازی های لیگ دسته اول را در این ورزشگاه برگزار کنیم.
کامیاب کلانتری ادامه داد: همچنین از دیگر موارد مهمی که مطرح شد، اتمام سالن ۶ هزار نفره شیراز مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس در اردیبهشت ماه سال ۸۷ بود و وزیر ورزش و جوانان دستور داد کار اتمام این طرح ملی به استان فارس واگذار شود.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس بیان کرد: سلطانی فر همچنین دستور داد با توجه به اینکه شهر شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام است، اعتبار ویژه ای برای این امر در نظر گرفته شود و با عنایت به این موضوع که حوزه جوانان بسیار حائز اهمیت است دستوراتی صادر شد تا بتوانیم سایر برنامه های پایتختی را به خوبی اجرا کنیم.
وی افزود: افزون بر این وزیر ورزش و جوانان قول داد ۵۰ میلیارد ریال برای اتمام زمین های چمن مصنوعی مینی فوتبال در روستاهای فارس اختصاص یابد که با تحقق این امر تا پایان سال ۹۶ این طرح ها در روستاهای فارس به اتمام می رسد.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با تاکید استاندار فارس مبنی بر حمایت از تیم های فجر، برق و قشقایی شیراز، وزیر ورزش و جوانان قول مساعد داد به این تیم ها کمک شود ضمن اینکه وزیر هم اعتقاد دارد که استان فارس شایستگی داشتن یک تیم در لیگ برتر فوتبال را دارد.
کامیاب کلانتری گفت: دولت نمی تواند تیم داری کند اما کماکان نقش حمایتی خود را انجام خواهد داد و کسانی که قصد باشگاه داری دارند نباید انتظار داشته باشند که دولت از صفر تا صد به آنها کمک کند و مدیران باشگاه ها موظف هستند واقعیت ها را به مردم بگویند.
وی تاکید کرد: ارکان مختلفی در باشگاه داری دخیل هستند و مدیران در بحث اقتصادی باید آورده های خود را مشخص کنند و راهکارهایی هم برای درآمد زایی وجود دارد که ظرف چند روز آینده به تیم های فوتبال فارس کمک خواهد شد و آنها هم تلاش کنند تا امسال یک تیم در لیگ برتر فوتبال داشته باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: تا زمانی که استان فارس تیمی در لیگ برتر فوتبال نداشته باشد نمی توانیم حامی مالی پیدا کنیم و مدیران باشگاه ها باید اصول ورزش حرفه ای را رعایت کنند و دولت هم نقش حمایتی خود را انجام خواهد داد.
کامیاب کلانتری ادامه داد: با حمایتی که از سوی وزیر ورزش و جوانان و استاندار فارس انجام شد تیم های برق و فجر شهید سپاسی شیراز تلاش کنند تا به لیگ برتر صعود کنند.
وی خاطرنشان کرد: ظرف سه سال گذشته و پس از انقلاب تاکنون کمک به تیم های فوتبال فارس بی سابقه بوده که این امر در حالی است که سایر رشته های ورزشی فارس هم انتظار کمک دارند و آنها نیز معترض هستند.