سه شنبه 24 بهمن کیارستمی: هزینه اعزام ورزشکاران برعهده فدراسیون است/ برای برگزاری انتخابات منتظر نظر وزارت هستیم  
   
  دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: ورزشکارانی را به مسابقات جهانی آمریکا اعزام کردیم که شانس مدال دارند.

رضا کیارستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان، اظهار داشت: هنوز وزارت ورزش چیزی اعلام نکرده است. ما هم منتظریم تا وزارت ورزش اعلام کند تا آن زمان هم طبق اساسنامه شجاعی رئیس فدراسیون است.

وی افزود: هر مجمعی دست کم به 2 ماه زمان نیاز دارد. تا ثبت‌نام‌ها انجام شود و تایید صلاحیت‌ها بیاید مدتی زمان لازم است به همین دلیل ممکن است در سال جدید انتخابات برگزار شود.

* فدراسیون جهانی تمامی دغدغه‌های ما را تایید کرده

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان در پاسخ به این سوال که فدراسیون جهانی در خصوص اساسنامه فدراسیون مذاکره‌ای با شما داشته داشته یا خیر، خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی تمام دغدغه‌های ما و وزارت ورزش را تایید کرده است. ما مدت‌ها پیش نظر فدراسیون جهانی را گرفته‌ایم باید ببینیم وزارت ورزش چه تصمیمی می‌گیرد.

کیارستمی در ادامه درباره اعزام ملی‌پوشان به مسابقات جهانی داخل سالن آمریکا و اینکه آیا نفرات منتخب براساس رکوردگیری اعزام می‌شوند، گفت: در تیم ملی هر زمانی که اعزام داریم، رکوردگیری می‌شود. تعداد بیشتری ورزشکار به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند و بعد از انتخابی نفرات اعزامی مشخص می‌شوند. بعد از اینکه به مسابقات لاس‌وگاس نرسیدیم نفرات آزاد را حذف کردیم و رکوردگیری انجام شد.

* هزینه اعزام همه ورزشکاران بر عهده فدراسیون بود

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه شنیده شده از بین 9 ورزشکار اعزامی فدراسیون فقط هزینه 3 ورزشکار را پرداخت کرده و بقیه با هزینه شخصی اعزام می‌شوند، تصریح کرد: این طور نیست. برای مسابقات لاس‌وگاس چون آزاد بود، گفتیم هر ورزشکاری تمایل دارد می‌تواند هزینه خودش را بدهد و اعزام شود اما برای مسابقات جهانی این طور نیست. سیاست فدراسیون این است تیم ملی با هزینه فدراسیون به مسابقات اعزام شود. هزینه همه ورزشکاران را به مسابقات جهانی یانکتون فدراسیون داده است.

* ورزشکارانی اعزام شدند که شانس کسب مدال دارند

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان درباره اینکه تعدادی از نفرات اعزامی ناآشنا هستند، آیا آنها رکورد لازم را برای مسابقات جهانی داخل سالن داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران کامپوند را می‌شناسید. برخی از نفرات اعزامی جوان هستند و درباره ریکرو هم باید بگویم نفرات داخل و خارج از سالن متفاوت هستند شاید به همین دلیل برای شما آشنا نیستند.

کیارستمی همچنین درباره عدم اعزام بانوان به این مسابقات، عنوان کرد: یکسری رکوردها و مسابقات مد نظر کمیته فنی بود. قرار شد ورزشکارانی اعزام شوند که شانس کسب مدال دارند. مسابقات جهانی آن هم وقتی در آمریکا برگزار می‌شود و هزینه اعزام زیاد است جایی برای کسب تجربه نیست. ما در بخش کامپوند مردان شانس کسب مدال داریم در جوانان هم همین طور، اما در بخش بانوان شانسی برای کسب مدال نبود.