شنبه 23 دی سید رامین احمدی طباطبایی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد؛  
   
  منابع پایدار مالی برای بسکتبال ایجاد می کنم/ حضور در المپیک 2020 توکیو یکی از اهداف فدراسیون است

سید رامین احمدی طباطبایی رییس جدید فدراسیون بسکتبال افزایش اعتبار برند این رشته دانشگاهی را برای ورود سرمایه گذاران مهم تلقی کرد و از ایجاد منابع پایدار مالی برای بسکتبال سخن گفت.

سید رامین احمدی طباطبایی که با 23 رای از 41 آرای اعضای مجمع به عنوان رییس فدراسیون بسکتبال انتخاب شد؛ در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان تامین منابع پایدار مالی را یکی از مهمترین برنامه های این فدراسیون برای رشد و گسترش این رشته عنوان کرد و توضیح داد: باید از منابع موجود استفاده کنیم و بستری را فراهم آوریم تا سرمایه گذاران برای ورود به این رشته ترغیب شوند. در این بین باید آسیب شناسی صورت گیرد تا بتوانیم حامیان مالی پایداری را به سمت بسکتبال هدایت کنیم. این مهم نیازمند افزایش اعتبار برند بسکتبال است چرا که افزایش اعتبار برند این رشته دانشگاهی باعث خواهد شد سرمایه گذاران با انگیزه ی بالا به آن ورود کنند .

رییس جدید فدراسیون بسکتبال یکی از اقدامات مهم برای تحقق این منابع مالی را ایجاد سیستم عضوگیری فدراسیون و نهادینه کردن آن دانست و با تاکید بر این مهم که سامانه هواداری را راه اندازی می کنیم اظهار داشت: با راه اندازی سامانه هواداری هر چه بتوانیم ذینفعان خود اعم از تماشاگر، داور ، مربی ، بازیکن و هوادار را افزایش دهیم آنگاه تعداد مخاطبان افزایش می یابد و سرمایه گذاران خود به خود جذب می شوند.

طباطبایی گفت: سال گذشته هفتاد هزار ورزشکار سازمان یافته در این رشته داشتیم، اگر بتوانیم این میزان را به 500 تا 600 هزار نفر برسانیم قطعا زمینه برای ورود سرمایه گذاران بیشتر خواهد شد با این اوصاف کار من این است که بسکتبال را به برند معتبر و همیشگی تبدیل کنم تا زمینه ورود بخش خصوصی در آن افزایش پیدا کند.

رییس فدراسیون بسکتبال قوانین جدید فیبا را نیز در تحقق اهداف اقتصادی فدراسیون مهم بر شمرد و تصریح کرد: قوانین فیبا هم با توجه به این مهم که بازیها را بصورت رفت و برگشت برگزار می کند به کمک ما خواهد آمد چرا که با این تفاسیر هر دو ماه یکبار میزبانی خواهیم داشت و این میزبانی ها کمک خواهد کرد که تماشاگران با برنامه های مختلفی که داریم به سالن بیایند و همین افزایش مخاطب باعث خواهد شد سرمایه گذاران با رغبت بیشتر بسکتبال را حمایت کنند . از این رو قول می دهیم در چند سال آینده با جذب تماشاگر بیشتر زمینه حضور پایدار بخش خصوصی را فراهم کنیم.

وی استعدادیابی را یکی از اهداف مهم فدراسیون دانست و در این ارتباط پتانسیل فیزیکی استعدادهای این رشته در ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: از نظر فیزیکی بهترین های آسیا را داریم که با استعدادیابی منطقی و علمی تا 10 سال آینده بازخورد مثبت آن را خواهیم گرفت و شاهد پدید آمدن نخبگانی چون "حامد حدادی ها "خواهیم بود.

طباطبایی حضور در المپیک توکیو را هم یکی از اهداف مهم این فدراسیون عنوان و در عین حال تاکید کرد: قطعا فدراسیون بسکتبال به موفقیت های بزرگی می اندیشد به همین دلیل قطعا آسیب شناسی صورت خواهد گرفت اما آنچه مسلم است با تقویت وضعیت موجود در صدد حضور در المپیک 2020 هستیم و در این بین بررسی های کارشناسی هم صورت خواهد گرفت و اگر نیاز به مربی خارجی هم باشد برای ارتقای بسکتبال در صدد جذب و استخدام آن هم خواهیم بود.

رییس فدراسیون بسکتبال پتانسیل این رشته را برای موفقیت های بزرگ بالا توصیف و تاکید کرد: با تیم ملی قدرتمندی در بازی های آسیایی جاکارتا حاضر می شویم و حتی هدفمان کسب سهمیه بازی های المپیک 2020 است و در این بین هر چند کارسختی را پیش رو داریم اما موفقیت بسکتبال قابل دستیابی است.